09 de gener 2024

Exposicions del mes de gener a la biblioteca

Al claustre:

DONES INVISIBLES

L’exposició neix del projecte FEM-NOS VISIBLES, iniciat al Centre Vilarnau amb l’objectiu de visibilitzar el paper de la dona al llarg de la història.

Arrel del 8 de març de 2023, dins la comissió de coeducació municipal, es va plantejar que l’alumnat d’ESO dels diferents centres educatius del municipi, poguessin fer una recerca d’aquelles dones que han contribuït a nivell cultural, científic, social, etc. però que ho han hagut de fer de manera anònima, utilitzant pseudònims masculins o bé havent de signar en nom del seu marit.

Aquesta tasca s’ha traduït en una exposició en la què es podrà llegir la biografia d’algunes d’aquestes dones, fet que ens ajudarà a poder visibilitzar referents femenines clares facilitant així trencar estereotips i rols de gènere, i ajudar a infància i adolescència a triar el camí que vulguin sense pensar que algun espai o meta no té lloc per elles.

Del 2 al 30 de gener del 2024




Al claustre:

Tramant la vida 
de Cristina Sànchez Reus

Soc la Cristina Sánchez, vaig néixer a Barcelona, però des de fa més de quinze anys visc al Maset de la Costa, una bonica masia situada entre Sant Sadurní d'Anoia i Piera, al costat del Bedorc, és un habitatge d'ús turístic, que també fem activitats d'oleoturisme i tallers de cistelleria tant per a adult com per a nens.
La meva passió per la cistelleria es remunta a l'any 1983. El meu primer contacte amb les fibres vegetals, en concret la medul·la de ratan va ser en un curs que donaven a docents en Rosa Sensat de Barcelona. El curs estava enfocat per a ensenyar als nens a fer alguna peça de cistelleria senzilla, des del primer moment vaig gaudir tant fent cistells i m'era relativament fàcil que al finalitzar el curs vaig ajudar a la meva professora en els cursos que va donar a l'estiu en la Universitat de Barcelona.

En aquells anys era difícil realitzar tallers de cistelleria o d'artesania en general, vaig estar un temps aprenent amb el cisteller de davant del marcat de Sant Antoni de Barcelona i en el temps lliure jo gaudia molt ensenyant a amics i coneguts a fer cistells.

Al cap d'uns anys vaig contactar amb l'Associació Catalana de Cistelleria i va ser a partir de llavors que a més de treballar amb medul·la vaig començar a treballar amb vímet i altres fibres vegetals, compartint la meva passió amb altres cistellers i aficionats a la cistelleria.

Fins fa poc, la cistelleria ha estat el meu hobby, he ensenyat a moltes persones a fer cistells, però sempre de manera informal, actualment estic impartint tallers de cistelleria tant a adults com a infants, estant molt contenta amb els resultats tant per part dels alumnes com per la meva part. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada