05 de desembre 2017

Entrevista a Olga Olaria, guanyadora de la 3a edició del Premi "Celler de Lletres"

Sílvia Romero, moderadora del club de Lectura Celler de Lletres entrevista Olga Olaria,
autora d'El secret de les caves Malsor, d’Olga Olaria

obra guanyadora del “3r Premi de Novel·la Curta Celler de lletres 2017”


El passat mes d’octubre, concretament el dimecres dia 4, celebràvem l’acte del lliurament del “3r Premi de Novel·la Curta Celler de lletres 2017”. Va ser aleshores quan es va fer públic que l’original guanyador era El secret de les caves Malsor, obra d’Olga Olaria. Ara que ja han passat un parell de mesos és hora de conversar amb l’autora per conèixer-la una mica més i, també, per saber algun detall de la novel·la que publicarà l’editorial Meteora aquest propera primavera.





Encara que ja et vam felicitar el dia del lliurament del premi, de nou: enhorabona! I la primera pregunta fa referència al certamen: on vas trobar les bases de la convocatòria del concurs i què et va dur a presentar-t’hi?

OLGA OLARIA: En primer lloc donar les gràcies per les felicitacions i pel premi, la veritat és que em va fer molta il·lusió guanyar-lo. I en referència a la convocatòria del concurs, puc dir que ho vaig trobar per internet, a la pàgina del Departament de Cultura de la Generalitat. Des de feia un temps que el meu marit m’animava perquè em presentés a un concurs, des de sempre que m’ha agradat escriure i ell em va donar l’empenta última per llançar-me en aquesta aventura.  Vaig estar buscant i en trobar el concurs Celler de Lletres, m’hi vaig quedar. No sé, em va agradar com estava plantejat el concurs i el fet d’haver de seguir una temàtica.



I tot sembla indicar que vas encertar amb la teva intuïció. Però continuant amb aquest tema, com bé saps el nostre concurs té, com a característica principal, la temàtica vitivinícola. És aquest un camp que ja coneixies i havies treballat, o vas partir de zero per escriure la teva novel·la? I si és el cas, com vas documentar-te?

O.O.: No hi havia treballat mai i conèixer-lo, conèixer-lo, tampoc és que estigui molt posada (encara que no li dic mai que no a una copa de cava ben fresc). Però ja feia temps que tenia una història a mitges i en llegir les bases i veure que la temàtica era sobre el món del cava i el vi, em vaig adonar que la novel·la que tenia començada es podia adaptar perfectament a la temàtica. Així que vaig anar ajustant l’escrit, documentant-me sobretot a internet. Vaig visitar moltes, moltíssimes pàgines que parlaven sobre el món del cava i després de contrastar informacions, per saber si realment eren reals o no, vaig fer-me un petit resum de què m’aniria bé saber. La veritat és que vaig aprendre molt.



Passem a la novel·la: El secret de les caves Malsor. Podries explicar-nos, breument, què trobarà el lector en llegir-la? Sense fer espòiler, és clar!

O.O.: Es trobaran l’Eva i en Nando que, sense conèixer-se, hauran d’unir les forces per intentar trobar la sortida d’un laberint sota-terra, després de ser convidats a passar un cap de setmana familiar a unes caves. Per altra banda, les seves respectives famílies, també hauran de lluitar per resoldre el misteri de la seva desaparició, sense saber que s’estan entremetent en un conflicte familiar que es remunta a molts anys enrere.



Un plantejament interessant... Llavors, i en base al que comentes, com catalogaries tu la teva pròpia obra? Thriller? Aventures? Misteri?

O.O.: Doncs, no sabria concretar, la veritat. Per a mi és una aventura sense descans, de fet tot transcorre en poques hores d’un mateix dia, així que poca tranquil·litat es pot trobar, a més li podem afegir un punt de misteri que fins a les acaballes no acaba de resoldre’s. Un thriller amb misteri, podríem dir.



Com a jurat del premi puc dir que, efectivament, l’acció és trepidant. I la veritat és que nosaltres ja tenim ganes de veure el llibre editat, tocar-lo i presentar-lo a la nova Biblioteca recentment inaugurada. Però el que també ens agradaria és saber alguna cosa més de la nostra guanyadora. És aquesta la teva primera incursió en el món literari? Tens altres obres escrites i/o publicades?

O.O.: És la primera vegada que em presento a un concurs, abans d’això alguna cosa he escrit, però sempre dins l’àmbit familiar, contes pels petits i uns quants relats més llargs pels grans, però mai m’havia atrevit amb una novel·la.  Escriure sempre m’ha agradat i ara que tinc temps, encara més. En aquests moments estic concentrada en una segona novel·la curta, que no sé on em portarà, però de ben segur que serà tan apassionant com la primera.



Moltes gràcies, Olga, per accedir a fer aquesta entrevista. I ens retrobarem ben aviat, en uns mesos, per presentar el teu llibre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada