04 de gener 2023

Exposicions del mes de gener a la biblioteca

Al claustre:

Suite silenci, obra sobre paper d'Elena Musa 

SOBRE SUITE SILENCI

No m’agrada escriure sobre la meva obra, no sé com trencar el blanc del paper i em sorgeix una teranyina de pensaments incerts i una impostada vena literària amb la sensació que no trobo la meva veu. Se suposa que ja hauria d’estar dit tot, però és veritat que a totes i tots ens agrada que ens expliquin històries, ens agrada saber detalls, anècdotes, sobretot quan són escoltades de viva veu.

Suite silenci m’ha obligat a mirar deu anys enrere, una dècada. He fet un inventari de les làmines supervivents dels mercats d’art i per fer-ho he hagut d’aturar-me i  posar atenció a la meva mirada sobre les obres.

 Aturar-me perquè la quotidianitat em devora i em fa que li vagi al darrere corrents amb la llengua fora.  Acostuma a passar. Per això pinto. Al taller pots sentir el silenci, la soledat, la llibertat quan tens prou disciplina (o terminis d’entrega ) i obres la porta d’aquest espai de treball que t’has guanyat a base de persistència i d’esgarrapar temps d’altres feines i de la vida familiar. No serà la vida una qüestió  de persistència?

Posar atenció a la mirada per redescobrir el que he fet: esquitxar, polvoritzar, fer camins amb el plomí, escampar la tinta xinesa (quina olor!) en aiguada o ben espessa, amb paletina, amb els dits, amb esponja; transferències de color del paper de seda,  paper de cuina que absorbeix  la taca aigualida de color acrílic tot deixant el rastre del seu motiu decoratiu  o una barreja irregular dels pigments amb làtex. Accions guiades per la música de l’atzar, l’accident, la casualitat, ja que es tracta d’un joc i el camí és la felicitat. De vegades sembla que tot encaixi per un moment. Quan pinto m’oblido de mi.

Ara et toca a tu posar atenció i observar. I descobrir si et ressona algun d’aquests silencis de la suite.

                                                                                                                                elenamusa

                                                                                                                                    Gener 2023 

A les vitrines d'art:
Vestits de nines reciclats  de Maria Berlanga Santos 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada